
Vi er midt i en videorevolution OMKRING VIDEOEstørrelse på VORES DEVICEs
Læs hvordan brugeradfærd dikterer tekniske løsninger. Højformat video banker nemlig bredformatet, når det handler om views og engagement.
Buffer og Animoto målte i 2017 på 16:9 bredformat-video og 1:1 square-video for at finde ud af hvordan brugere responderede på de 2 formater.
Det viste sig at square video – som optager 72% mere skærmplads – havde 30-35% flere views og 80-100% større ENGAGEMENT.

I 2019 målte de to firmaer igen.
Denne gang sammenlignede de square-video og højformat-video.
Det viser sig i undersøgelsen, at video i høj-format har større gennemslagskraft.
Nok pga. at HELE skærmen bliver udfyldt og derfor tager mere af vores opmærksomhed.
Undersøgelsen konkluderer, at vi er midt i en videorevolution, hvor brugeradfærd dikterer tekniske løsninger.
Og brands bør hoppe på den lodrette videovogn, fordi forbrugerne allerede er der.
Læs hele undersøgelsen her
Michael Thorup, Visuel storyteller
DET SIGER KUNDERNE


